torsdag 24 maj 2012

BANDANA TEKNIK

Igår kväll var det första gången sedan vi blev sjuka som jag orkade sätt mig och pyssla. Då lev det lek med färger. Idag skiner solen igenoch sommaren är verkligen här, vår syrenhäck slog ut i början av veckan och den inspirerade mig till färgvalet på dessa tags.


Jag har experimenterat med bandana-teknik. Läser man om tekniken handlar det om att få fram en tre-D känsla med vit färg. Man kan jobba med vit gel penna runt svart, när man är klar med sin färgläggning av sitt projekt eller vit krita innan man lägger färgen ovanpå stämplarna. Detta material använde jag mig av:
Distresser i olika färger
Vit gelpenna
Vit vaxpenna
stämplar från Pysselmyran
 daubers

Här ser du en stjärna där jag stämplat en Ruta med texten Anteckningar, sedan har jag stämplat en ministjärna på alla delarna runt den stora stämpeln. Här använder jag en vattenfast svart stämpeldyna. Sedan har jag färgat in med doubers olika områden med olika färger. När färgen torkat har jag fyllt i områden med vit gelpenna utanför/innanför de svarta linjerna för att få en 3-D känsla.


 De två nästkommande bilderna har jag stämplat olika stämplar med distresser och sedan målat runt samt ovanpå stämplarna med en kritpenna Obs ej vattenfärgspenna! Sedan har jag lagt på olika distressfärger med doubers.


 Här är gelpennan använd till de små prickarna allra sist.


Lite senare under dagen kommer ett kort som jag gjort med ett av dessa tags.

Ha en bra förmiddag, så ses vi senare :O)
Zora

1 kommentar:

Ina sa...

Jättefina. Vilka härliga färger du har använt