tisdag 12 juli 2011

Turkost och somrigt kort

Ibland när jag gör en del kort går jag och suger på karammelen ett bra tag innan jag kommer till skott... vet inte om  du också gör det. Den här gången följde jag skissen här.

Jag har använt mig av turkosa papper och sedan har jag klippt för hand i ett som vågor. De andra två papperen har jag använt mig av en punch som ser lite ut som vågor. Stickles på vågor och en halvcirkel. Ville få en känsla av  vågor under stämpelmotivet. Lite blommor och halvpärlor.

Jag har lämnat kortet till dessa utmaningar

Deconstrukting kommer skissen från.
Stämpeln är en free digistämpel från DigiStamp Botique.
Mollys scrapbooking utmaning nr 4 tycker jag passar färgmässigt med detta kort.
Scrapalicius har utmaning med turkost den här gången.
Totaly papercrafts challenge 74 beatch


 Ha nu en bra dag och missa inte att
titta på min Candy om det kan vara något för dig :O)
Zora

5 kommentarer:

Gerda sa...

This card is very funny and cute, well done! Love how the paper matches your flowers, very sweet.

Thanks for playing with us at Scrapalicious Challenge this week.

Hugs, Gerda

Stressed Stamper sa...

Loving those swimming goggles - Great card
Thanks for joining us at TPC this week - Good Luck
Sarah

CarpeDiem sa...

Jag känner så igen mig i det du skriver om att suga på karamellen innan man kommer till skott... Ibland tar det flera månader! Lycka till med tävlingarna du deltar i :)

Mvh,
Ewa

Marita Johansson sa...

Vilket mysigt kort

The Crafty Den sa...

Hi Zora, what a gorgeous card. I love how you've coloured the July freebie image and your papers are really pretty. Thanks for joining in our monthly competition over at DSB. Hugs, Denise x