måndag 25 juli 2011

Spara i sparbössa

Jag vill bara  påminna om min Candy som går ut nu på söndag. Ni som går med, SNÄLLA se till att era profiler är öppna, annars har jag ingen chans att hälsa på. Kommer bara till en återvändsgränd.


Fick en ide av de nya konservburkarna, som inte har något lock. Min dotter vill spara pengar och då tänkte jag att en spargris vore något för henne:O) Dessa konservburkar har en bred kant när man tagit bort engångslocket och den här kanten är lätt att klistra på.



Jag har tagit en bit kartong och använt en rund dies, sedan valt papper och upprepat mig. Klistra ihop cirklarna.Gör två hål med brads apparaten, där du vill ha öppningen och skär  med kniv mellan hålen.

Sedan är det bara att dekorera. Min sparbössa är dekorerad med wellpapp och spets, sedan har jag gjort en stor ros av en gammal tidning, blad och mörkröda rosor. Jag har också använt  pistiller och en svart nål som en färgklick.


 Några metallhörnor och färdiga swirls, fjäril och en nyckel som jag embossat för att få ett gammalt utseende.


Här är en sista bild på sparbössan framifrån. Hoppas ni fått några idéer. 

 Den här lilla sparbössan får plats med drygt 1000:- om man bara sparar tior.

Jag är med i följande utmaningar:
Mollys scrapbooking sång med Molly Malone
Simon says stamp schallenge  use: Newspaper
Everybody-Art-Challenge  #151 Use Dots

Ha nu en skön vecka :O)
Zora

9 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Vilken kanonbra idè.

Burken "sparbössan" är såååå supersnygg så det är ju synd att ha sönder den sen när den är full ; )

Nina sa...

Vilken underbar sparbössa, du har dekorerat den helt ljuvligt.Jul stämplarna från Vilda köpte jag förra hösten, roligt att du tyckte om mitt julkort. Kram Nina

Alice sa...

wow! fabulous project! love all the details. gorgeous work!

Tigerblomma sa...

Jättefin! Jag gillar när man kan använda saker som annars skulle slängas. :-)

Shelby sa...

This is just so lovely! I love all the frills and the intricate details of your design. You did a marvelous job. Thanks for joining us at Penny's Paper-Crafty, good luck and hopefully, you'll just us again.

Shelby

Darlene sa...

This is absolutely beautiful! Thanks so much for joining our 'alter-it' challenge at Penny's. Hope you'll come back again next challenge.
Darlene
PPCC DT

Courtney sa...

This is stunning!! Thanks for joining in on our "Alter it" Challenge this week at Penny's. Good Luck!!

Courtney~

Zima sa...

Jättefin sparbössa!

Anonym sa...

Å, så fin!! Jättefina dekorationer, skulle behöva fylla på i mina lådor ser jag!
Mvh Kicki