tisdag 19 juli 2011

Grönt och blått

Regnet det bara öser ner.........Vad är då mer lämpligt än att sätta sig vid datorn och lägga in ett kort på bloggen:O)
Vad svårt det är med stämplar, som inte är tjej´iga. Dessa har jag i överflöd, men stämplar till killar och män där duggar de inte lika tätt :O( Har ni förslag på bra stämplar är jag tacksam för  dessa förslag.

Det finns hur många tävlingar som helst i världen att hoppa på och det är något jag inte kan motstå, nu när det är semestertider och tiden finns ;O-
Så här kommer ett kort som jag lämnat till en del utmaningar. Det är  en digistämpel till en kille. Jag har försökt att hålla mig till gröna och blåa färger, med hjälp av Maja design papper från Lantliv. På skylten är det Krackel Accent, Kepsen och nosen har också fått Accent på sig.
Björnen är färglagd med Promakers.

The rain just pours down ......... what is more appropriate than to sit at the computer and insert a card: O) 
Why  it so hard too find  stamps, which are not girly. These I have in abundance, but the stamps to boys , these I have to look  and find between all girly stuff : O (  Have you suggestions for good marks for men or boy, I am grateful for these suggestions. Theres  many challanges around the world to jump on and it is something I can not resist, now when it is holiday season and time is: O-  So here's a card I made for some challenges. It is a digistam to a guy. I have tried to stick to green and blue colors, by Maja design paper from" Lantliv". The wood plaque have  Krackel Accent, caps and nose has also received Accent. The bear is collored with Promakers.



Blommor och blad är arrangerade som en bukett och även nitarna är blommiga.Det finns  Stickles i grönt och blått beroende på papperets färg. Kanterna är även distressade innan.

Flowers and leaves are aranged as a bouquet and even the rivets is flovers.  Stickles are in green and blue depending on the color of the paper. The edges are also distressed before.


Charm hänger i en av nitarna. Jag har också använt mig av färdiga små bokstäver utom vid björnen där jag skrivit för hand. Så här ser hela kortet ut.

One charm hangs in one of the rivets. I have also used the finished  smal letters except for the wood plaque which I had written by hand. Here is the card.



Jag är med i följande utmaningar med detta kort:
        Dala scrap & sånt : färgerna grönt och blått ska synas och ordet sol ska förekomma i någon form.
         Theres´Magic In The Air skissen här under kommer därifrån.
         Scrapalicious USA : #11 Bear
         I did it Creations Challange Animals

Hoppsan det är nog ett av mina längsta inlägg:O) och regnet börjar avta något även om himlen fortfarande är mörk 
Ha nu en mysig kväll :O)
Zora

2 kommentarer:

wannabcre8tive sa...

Your card is so cute, I love the layout and that cute little bear. Thanks, for joining us in the Paper Cupcake-There's magic in the air challenge.

Marita Johansson sa...

Åhhh ett sånt gulligt kort