lördag 2 juli 2011

Fler julkort nr4-6

Har pysslat lite igen och utgått från utmaningen hos Scrapbutiken 1. svart-vit julkort. 2. pepparkaka. 3. blommor.
Det svart-vita kortet tog lite tid, det är svårt att inte få använda rött,grönt eller blått när man gör julkort. Men till slut blev det så här. Jag har använt mig av ett vitt lim som man kan använda embosssningfönen på och då ser det ut som snö eller sockerglasyr. Har också lagt på vit Stickles. Tomtestämpeln är fastsatt  med 3-d kuddar. Detta kort tävlar jag med  hos Scrapaliciusuas  challange #9  efter en skiss.

The black-white card took some time, it's hard not to use red, green or blue when doing Christmas cards. But in the end it became like this. I am using a white glue that can be used embosssningheat on and then it looks like snow or sugar glaze. Has also put on a white Stickles. Santa claus stamp is attached with 3-D pads. This card I compete with at Scrapaliciusuas Challenge # 9 from a sketch

Skissen ser ut så här



Mitt nästa kort utmanng två var pepparkaka, där klippte jag ut kortet som en pepparkaka och använde mig av limmet igen för att dekorera kortet.

 På framsidan har jag också använt mig av halvpärlor. Är det någon som vill ha mallen lämna då en kommentar i detta inlägg. Kortet är ca 13*15cm.


Till sist var det nr 3. blommor. Detta kort har jag använt mig av röda blommor och gröna nyanser av papper.

Alla ni som följt mig och lämnat kommentarer: den 10 juli harjag haft min blogg i ett halvår och...
Ha en bra lördag i morgon kommer ett nytt kort :O)
Zora

4 kommentarer:

Eva sa...

Härliga kort Zora! Jag tycker om din stil och du har massor med tipps och ideér. Ett stort tack för det! Kram Eva W

Marita Johansson sa...

Åhhh vilka fina julkort.
Gillar pepparkakskortet det var coolt.

Gerda sa...

Awww, this is such a cute card. You can never have enugh xmas-cards, right? Love the colors!!

Thanks for playing with us at Scrapalicious this week.

Hugs, Gerda

Nina sa...

Ett sådant härligt pepparkaks kort. Om du delar med dig av din mall så skulle jag gärna vilja ha den. tack på förhand. Kram Nina