fredag 18 februari 2011

Kort med altrad presentask

                Första DT-inlägget hos BeWed! Blev den här presentasken, en bra att ha present :o)
Den här gången har jag gjort fyra 10*10 cm kort, samt en altrad presentask till dem. En bra present till någon som inte brukar ha kort hemma =) Jag kan tänka mig att ett liknande sett hamnar hos min mor när hon fyller år.



Jag har använt mig av en Magnolia  stämpel, som jag färglagt med Promaker. Cardstock från Reprint enfärgade och mönstrat från Bo Bunny, blommor från Reprint samt vita rosor. Bladen är punchade och från mina gömmor. Band och Rhinstones allt finns hos BeWed.












Asken är 11*11 cm och och 2cm hög. Skär till en cardstock som är 24*11 cm, biga på 11 och 13 cm.

Fickan som korten sitter i är 14,3 *7cm. (1,5 cm djup) Biga på 0.5 och 2 cm från tre sidor. Klipp bort de två bigade hörnorna. På höger bild längst ner, (de är ej bortklippta här på bilden.) Vik i alla bigningar och tejpa på 0.5cm bitarna, som ska fästas i asken. Glöm inte att dekorera asken innan du fäster fickan =)

Snälla om ni tycker det är svårt att förstå, lämna gärna en komentar med vad som inte är begripligt så ska jag ändra =)

               Scrapa lungt i helgen! 
                   // Zora

Inga kommentarer: