fredag 14 januari 2011

Mer pyssel från pysselhelgen!

Nu får vi se om det fungerar med nedladdningen av bilder.. Jag har gjort små askar med "lock/kort" för värmeljus. Dessa fyra askar är lika stora och det får plats med  8 värmljus i varje ask. Askarna är ca 16*8 cm
Tyvärr var det svårt att få med alla på en bild och den blev lite otydlig, därför har jag tagit några fler bilder av några askar!



Magnolia hade en decembertävling, där man fick se flera av Dt-tjejernas alster. Jag var inne på Tina´s blogg (från Tyskland) och hon visade ett jättefint kort, som såg ut som en bok. Det fanns en mycket bra beskrivning hur man gör. Detta kunde inte jag motstå, utan var tvungen att testa. Här kommer några bilder på mitt försök. Kortet är ca 15*15cm och 2 cm tjockt.

 Magnoliabilden är målad med Promaker och jag har gjort hela kortet av Aquarelle papper 200g/m.
Hoppas ni också blir inspirerade och testar! Det var mycket roligt att göra kortet!
Vielen dank Tina, für die Idee!

                                                    Zora

Inga kommentarer: